Grăsimea de pe organe – 10 metode ca să scapi de ea – part 1

Dacă ai grăsime în jurul taliei cu siguranță ea este prezentă și pe organe, iar grăsimea de pe organe este cu mult mai periculoasă decât cea de pe solduri, brațe sau trunchi. 

Persoanele cu o circumferință abdominală peste 88 cm (în cazul femeilor) sau  peste 102 cm (în cazul bărbaților) care au și tensiune arterială mai mare de 130/85 mmHg, glicemia crescută peste 100 mg/dl, trigliceride peste 150, HDL – colesterolul scăzut sub 40 la bărbați sau 50 mg/dl în cazul femeilor – suferă de așa numitul Sindrom Metabolic, dacă îndeplinesc cel puțin 3 din aceste 5 criterii. Chiar și unele persoane cu o greutate normală pot avea sindrom metabolic după modelul din ce în ce mai întâlnit de: slab cu burtă.

Dar de ce e important să știi asta? Deoarece sindromul metabolic crește de 2 până la 4 ori riscul pentru bolile de inimă sau cancer. 

Așa că, dacă te confrunți și tu cu această problemă, urmărește-mă în continuare pentru că-ți voi prezenta cel mai bun produs pentru slăbire existent la ora actuala pe piață. Eu îl folosesc cu succes de ceva timp și mă ajută să mă mențin în formă fără prea mult efort. 

Ha, te-am păcălit, nu-ți voi prezenta nici un supliment minune pentru slăbire rapidă ci 10 metode prin care să scapi în mod natural, prin propriile tale forțe de grăsimea excesivă.
Sunt Cezar, un cardiolog nonconformist, pasionat de nutriție, sport și psihologie, te ajut să-ți iei sănătatea în propriile mâini și te asigur că nu-ți voi recomanda niciodată ceva ce eu însumi nu aș putea respecta.

Prima și cea mai importantă măsură: Redu NUMĂRUL DE MESE PE ZI, fereastra de timp în care te alimentezi și renunță la gustările dintre mese, snack-uri, batoane sau shake-uri proteice, adică… fă post intermitent!

De fiecare dată când mănânci, pancreasul secretă insulină, care este un hormon de depozitare ce inhibă arderea grăsimilor, iar cu cât mănânci mai des se va secreta și mai multă insulină, iar celulele nu vor mai răspunde la fel de bine și se va instala rezistența la insulină. 

Cum știi dacă ai rezistență la insulina? În primul rând nu poți rezista mai mult de câteva ore fără să mănânci pentru că ți se face foarte foame, iar în al doilea rând poți face următoarele analize: glicemia, hemoglobina glicată, insulina și indicele HOMA – care măsoară direct rezistența la insulină.  

Chiar dacă pe termen scurt mâncatul frecvent te-ar putea ajuta să scazi în greutate, deoarece se consumă mai multă energie pentru digestie, în timp crește rezistența la insulină și îți va fi foarte greu să îți menții greutatea. De asemenea, suprasolicitarea sistemului digestiv determină uzura organismului, scăderea energiei pentru celelalte funcții ale corpului și îmbătrânire precoce

Intestinul are la interior un strat protector de mucus care funcționează ca o barieră ce permite absorbția substanțelor nutritive, blocând în același timp moleculele și bacteriile dăunătoare. Cu cât mâncăm mai des acest strat protector se consumă și devine din ce în ce mai subțire, cu atât mai repede cu cât alimentele sunt mai iritante, intestinul devenind permeabil pentru unele substanțe nocive care trec de barieră, ajung în sânge și produc inflamație. 

Când intestinul este inflamat, absorbția nutrienților este afectată, astfel vei simți nevoia să mănânci mai mult, dar nu te vei hrăni suficient și vei rămâne în continuare flămând. 

Hai să vedem ce poți face practic: ai mai multe variante: alege-o pe cea care ți se potrivește cel mai bine în funcție și de programul tău zilnic:

Fie sari peste micul dejun și mănânci doar prânzul și cina, fie renunți la cina și mănânci un prânz mai târziu, fie mănânci doar micul dejun și cina, fie alternezi toate aceste metode. Uite un exemplu: în timpul săptămânii sari peste micul dejun și mănâncă prânzul la ora 14:00 și cina la ora 19:00, în weekend ia micul dejun, sari peste prânz și mănâncă cina. O dată pe săptămână ține un post de 24 sau 36 de ore, în care nu mănânci nimic ci bei doar apă, ceai sau cafea fără zahăr. 

Mai rar, o dată pe lună poți face și un post prelungit de 48 sau 72 de ore, dar nu-ți recomand mai mult de atât pentru că poate fi periculos, deoarece țesutul gras depozitează toxinele, iar atunci când slăbești, acestea se acumulează în concentrație mai mare în sânge și ar trebui eliminate de către ficat prin intermediul bilei, dar dacă nu mănânci bila nu se mai secretă la fel de mult și procesul de detoxifiere este încetinit. De asemenea, precauție trebuie să aibă și persoanele care au litiază biliară sau vezica extirpată.

La început îți va fi mai greu să pui în practică un astfel de program, mai ales dacă ai rezistență mare la insulină, dar te asigur că după un timp îți vei reobișnui organismul să ardă grăsimi. Pentru a te adapta mai ușor prelungește treptat intervalul dintre două mese și poți încerca următoarea strategie: luni ia micul dejun cu o oră mai târziu decât erai obișnuit, spre exemplu la ora 9:00, marți la 10:00, miercuri la 11:00, joi la 12:00, vineri la 13:00, sâmbătă și duminică revino la programul normal, iar următoarea săptămână mai adăugă o oră astfel: Luni la 10:00, marți la 11:00, miercuri la 12:00 și tot așa până când ajungi la programul dorit de a limita fereastra zilnică de alimentare sub 6 ore.  

Unele persoane se pot adapta mai ușor, altele mai greu. Ține cont că niciun animal nu se duce la vânătoare cu burta plină, dar dacă micul dejun este foarte important pentru tine și nu vrei să renunți, pune în practică tactica aceasta pentru masa de seară. Ideea de bază este să reduci cât mai mult intervalul de alimentație și să prelungești intervalul în care sistemul tău digestiv se odihnește. 

Această strategie de reducere a timpului alocat digestiei este printre cele mai studiate metode de redobândire naturală a sănătății și are rezultate remarcabile în tratarea sindromului metabolic, reducerea riscului de diabet, cancer și boli cardiovasculare. 

Sunt Cezar, cardiologul care te ajută să-ți iei sănătatea în propriile mâini și dacă ți-au fost de folos aceste informații nu uita să dai share, like și subscribe și nu rata partea a 2-a a acestui material în care-ți voi prezenta celelalte 9 metode prin care poți scăpa natural de grăsimea excesivă și periculosul sindromul metabolic. 

Îți mulțumesc că încurajezi astfel, acest proiect educațional!

1 thought on “Grăsimea de pe organe – 10 metode ca să scapi de ea – part 1”

  1. Pingback: Grăsimea de pe organe – 10 metode ca să scapi de ea – part 2 – Dr. Cezar

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *